Ons werk

Wervings- en promotiecampagne

 

Opdracht

Een buurtbus in Capelle aan den IJssel was een lang gekoesterde wens van de bewoners. De verschillende wijken waren slecht bereikbaar met het bestaande openbaar vervoer. Gemeente Capelle aan den IJssel ging aan de slag en schakelde PanArt in om vrijwilligers te werven voor de buurtbus. De bus wordt namelijk volledig gerund door vrijwilligers. Omdat de vraag en het enthousiasme van de bewoners zo hoog was, waren er binnen no-time genoeg aanmeldingen. Daarom werd de campagne een wervings- én promotiecampagne met het doel Capellenaren te informeren over de buurtbus én de doelgroep op een laagdrempelige manier stimuleren om de bus als vervoersmiddel te gebruiken.

Resultaat

De campagnestijl is duidelijk; positieve uitstraling, toegankelijk voor jong en oud en humoristisch. Met een creatieve brainstorm geven we invulling en een diepere betekenis aan de campagne. De kleuren in de middelen komen overeen met het logo van buurtbus Capelle. Deze zeven verschillende kleuren staan symbool voor de zeven wijken die met elkaar verbonden worden door de bus. 
Met korte, duidelijke en pakkende slogans laten we zien dat de buurtbus niet alleen voor ouderen maar juist voor iedereen toegankelijk is.
Wij hebben ‘echte’ vrijwilligers gefotografeerd, zij staan stralend op verschillende uitingen in chauffeurskleding. Elke vrijwilliger krijgt namelijk een welkomstpakket met een mooi vest, polo, windjack en een handige tas. En als kers op de taart hebben we de bus tijdens de opening versierd met een enorme strik. Lees meer over de opening en de buurtbus op AD.nl.

KlantBuurtbus Capelle
Tags Campagne, Drukwerk, Fotografie, Online, Personeelswerving

Share