Ons werk

Interne campagne

 

Opdracht
Erasmus Universiteit Rotterdam hecht veel waarde aan het optimaal benutten van het talent en de capaciteiten van haar medewerkers en wil dat er een klimaat ontstaat waarin ontwikkelings- en loopbaanmogelijkheden actief besproken worden door leidinggevenden en medewerkers en waarin het gemakkelijk wordt gemaakt om aan groei en mobiliteit te werken.

Hoe zou PanArt vorm geven aan een communicatiecampagne die zich kenmerkt door:

  • Het uitdragen van uitdaging/enthousiasme;
  • Het aanzetten tot actie;
  • Het etaleren van best practices;
  • Eenheid/herkenning in look-and-feel, maar passend binnen de huisstijl van de EUR en de make-it-happen-campagne?
  • Hoe denken jullie invulling te kunnen geven aan deze campagne met slogan, middelen, tijd, kosten, materialen?

Ons werk
In diverse overleggen met de afdeling HR hebben we bepaald wat de insteek van de campagne werd. PanArt bedacht de campagnenaam ‘Career in Progress, schreef shortcopy zowel in het Nederlands als Engels. We ontwierpen een opvallende campagnestijl, waarin fotografie gecombineerd wordt met illustraties die een ambitie weergeven en stelde een mooie middelenmix samen.

Resultaat
Een herkenbare interne communicatiecampagne die op de werkplekken en elders op de campus terugkomt. De campagne is succesvol en loopt nog steeds.

KlantErasmus Universiteit Rotterdam
Tags Campagne, Communicatie, Concept, Drukwerk, Fotografie, Illustratie, Logo, Online, Ontwerp, Tekst

Share