Ons werk

Herdefiniëring merkenportfolio

 

Opdracht
Scheepvaart en Transport College (STC) was toe aan een herdefiniëring van de merkenportfolio. Een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe reeks namen en pay offs voor alle onderdelen van STC Group. Dat moet vanwege het internationale karakter van de opleidingen zowel in het Nederlands als in het Engels. De complexiteit in deze opdracht was dat we met alle directies van de verschillende onderdelen te maken hadden. Allemaal met hun eigen verleden, voorkeuren en ook harde wensen.

Ons werk
Op basis van een duidelijke briefing startte PanArt eerst met het bedenken en onderzoeken van alle nieuwe namen en pay offs. Een longlist was het resultaat, waarna wij een shortlist hebben voorgelegd aan STC. Na enkele aanpassingen zijn de definitieve namen gekozen en zijn we gestart met het ontwerpen van het STC-logo, de huisstijl en het uitwerken van verschillende middelen, rekening houdend met de doelgroepen en de sterke online ontwikkelingen.

Resultaat
Een solide en tegelijkertijd luchtig woordmerk voor STC Group dat jaren mee kan. Elk onderdeel binnen STC kreeg een eigen kleurreeks toe bedeeld, waarmee men zich kan onderscheiding van de anderen. Een huisstijlhandleiding, templates, sjablonen en tientallen middelen zijn uitgewerkt.

KlantSTC Group
Tags Belettering, Concept, Drukwerk, Huisstijl, Logo, Online, Ontwerp, Social media, Tekst

Share