Ons werk

Herdefiniëring huisstijl

 

Opdracht
Gemeente Rotterdam schreef een pitch uit tussen bureaus om de Rotterdamse huisstijl onder handen te nemen. De huisstijl was toe aan een restyling en moest ontdaan van wildgroei en vooral weer begrijpbaar, werkbaar en sterker herkenbaar worden.

Ons werk
Met ons no nonsense plan van aanpak is ons bureau geslecteerd. We zijn voortvarend aan de slag gegaan om de ambitieuze planning te halen. Inventarisatie waar de knelpunten lagen, werksessies met een grote groep communicatie medewerkers van gemeente Rotterdam, maar ook met de andere bureaus die voor gemeente Rotterdam werken. Gevolgd door schets-, overleg-, correctiefasen en uiteraard de totale oplevering.

Resultaat
Een sterk herkenbare Rotterdamse huisstijl, zowel offline als online. Een beknopte huisstijlhandleiding waar iedere communicatiemedewerker en vormgever makkelijk mee kan werken. Een duidelijk herkenbare huisstijl die weer jaren mee kan. Echt gemeente Rotterdam.

Klant Gemeente Rotterdam
Tags Communicatie, Huisstijl, Marketing, Online, Ontwerp, Social media

Share