Ons werk

Campagne Open Dagen

 

Opdracht
Een paar keer per jaar barst de strijd om studenten los onder alle onderwijsinstellingen. Ook STC moet studenten werven. STC heeft PanArt gevraagd om mee te denken over een externe campagne om potentiële studenten te werven en te interesseren voor vmbo- en mbo-opleidingen van STC.

Ons werk
Opvallen is belangrijk maar duidelijk communiceren is nog veel belangrijker. Een combinatie van deze twee is natuurlijk perfect. Voor we aan de slag gingen hebben we de oude campagnes van de concurrenten onder de loep genomen. Een ding hadden ze gemeen en dat was de onduidelijke communicatie. Bij de een was het niet duidelijk dat het om een open dag ging en bij de ander was het niet duidelijk wanneer de open dag was of wie de afzender was. In onze aanpak namen we ook de secundaire doelgroep mee (ouders van toekomstige studenten). We adviseerde over middeleninzet en verzorgde samen met STC de uitrol.

Resultaat
PanArt ontwikkelde een opvallende campagne en profileerde STC zichtbaar en onderscheidend onder potentiele studenten (en ouders). Duidelijke headers, duidelijke data en een duidelijke afzender. Alles in de opvallende STC-huisstijl die ook door ons ontworpen is. Middelen zoals: tram- en busreclame, (print)advertenties, folders en brochures, online (ad)bannering en banners en posts voor social media en web.

Klant STC Group
Tags Belettering, Campagne, Communicatie, Huisstijl, Marketing, Online, Ontwerp, Social media, Tekst

Share