Ons Werk

Corona-campagne ‘terug naar kantoor’

Opdracht

Na de versoepeling van de corona-maatregelen in juni stonden de medewerkers van AVR te trappelen om weer op kantoor te komen werken. Maar een aantal locaties van AVR waren nog niet corona-proof. AVR riep de hulp van PanArt in om divers poster-, sticker- en beletteringsmateriaal te ontwerpen en te realiseren.

Maar er is meer nodig voor bewustwording en gedragsverandering. Bovendien hadden AVR-medewerkers veel vragen over vergaderen, bezoek ontvangen, lunchen in een gezamenlijke ruimte, het ventilatiesysteem, de schoonmaak, gebruik van de lift, en nog veel meer. Ofwel, de coronaregels op kantoor. Dat maakt de ‘terugkeer naar de werkvloer’ niet alleen een veiligheidskwestie, maar een interne communicatieopgave. Daarom zette AVR – op advies van PanArt – een speciale interne corona-campagne op.

Resultaat

De aansprekende communicatiecampagne kreeg een heldere boodschap met duidelijke en aanmoedigende campagneslogans. De tone of voice in alle uitingen is: eerlijk, betrouwbaar, aansprekend, direct en zonder poespas. De strakke campagnestijl in helderrode kleur met begrijpelijke iconen en teksten maakte het geheel compleet. Om de campagne echt tot leven te wekken, is gekozen voor grote zichtbaarheid op de werkvloer. In elke ruimte – van vergaderzaal tot en met toilet – bedachten we passende corona-uitingen. Denk aan looproutes, desinfectiezuilen, een specifieke posters voor iedere soort ruimte, tafelstaanders, stickers en wachtstippen. Het totaal aan uitingen zorgde ervoor dat dat de coronamaatregelen onderdeel werden van de dagelijkse praktijk op de werkvloer.

PanArt verzorgde niet alleen de campagnestijl, het ontwerp, de copy en de productie van alle middelen. Als full service bureau namen we ook de uitrol van de campagne op locatie uit handen. En daarmee bedoelen we het uitzetten van de looproutes, het aanbrengen van alle stickers, het plaatsen van de kuchschermen en nog veel meer. En dit alles met een doorlooptijd van tien dagen.

Klant AVR
Tags Belettering, Campagne, Corona, Drukwerk, Marketing & Communicatie, Veiligheid
Delen